13. prosince 2015

Vánoce: DIY jmenovky na dárky

aneb Na detailech záleží!

Balíte rádi dárky? Nebo vám to moc nejde? Já si s balením dárků ráda vyhraju, používám různé papíry, barevné lepicí pásky, stužky a mašličky, spoustu různých dekorací. A každý rok si vyrábím svoje jmenovky na dárky - z jednoho prostého důvodu - většinou se mi ty z obchodů vůbec nelíbí. Letos jsem na pomoc přizvala svou oblíbenou samotvrdnoucí hmotu, stejně jako při výrobě svícnu. Doufám, že vás třeba trochu inspiruju :)


Krom papírové na vzduchu tvrdnoucí hmoty budete potřebovat už jen něco na vyválení placky, vykrajovátka na cukroví, jemný smirkový papír, mašličky nebo ozdobný provázek a zlatou fixu (já mám od Centropenu).


Z kousku hmoty si vyválejte placku cca 2-3 mm tlustou a vykrajujte tvary pomocí vykrajovátek na cukroví. Já jsem vzala ty, které doma používáme na linecké - nejsou ani moc veliké ani moc maličké. Do každého kousku nezapomeňte udělat dírku na mašličku, párátkem třeba, nebo malinkatým vykrajovátkem.
Nechte všechno uschnout a ztvrdnout (můžete na topení, půjde to rychleji). Při schnutí tvary občas otočte, mají tendenci se kroutit.
Po uschnutí vezměte kousek smirkového papíru a začistěte okraje, případně srovnejte pvrch vašich budoucích jmenovek na dárky.


Když už vypadají k světu, popadněte zlatou (nebo jinačí) fixu a začněte zdobit. Papírová hmota je i po uschnutí hodně porézní, proto barvu z fixu hezky přijme a vy nebudete muset čekat tři dny, než to zaschne. Zdobte jako když zdobíte perníčky, můžete kreslit jak tradiční tak i moderní, geometrické vzory. No a nebo nemusíte kreslit nic, pokud se vám ozdobičky líbí takhle.
Potom stačí už jen navázat mašličky, provázky nebo nitky na pověšení a zezadu napsat jména těch, kterým bude který dárek určený.



Myslím, že to ve výsledku vypadá moc hezky. Jmenovky můžete použít i jako ozdoby na stromek nebo kamkoliv jinam.




Mějte krásnou adventní neděli!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za krásný komentář!