25. prosince 2015

Kočičí Vánoce

Milí náhodní i nenáhodní kolemjdoucí,
veselé Vánoce přeji!

Vánoce s kočkama nejsou jednoduché. Dokud jsme měli doma kočku pouze jednu, která o stromeček nejevila zájem, byla to pohoda. Letos nám ale do rodiny přibyla dvě kočičí pometla, které naopak stromeček ohromně láká. Bylo potřeba trochu polovit ozdoby a co teprve světýlka! Dráty, co od nich vedou, přece tak provokují! Potom ještě ochutnat stromek samotný, pokusit se na něj vylézt (neúspěšně) a vrhnout se na dárky. To je teprve něco! Všechny ty mašličky, jmenovky na provázkách, šustivé papíry... Během večeře se jim dokonce povedlo jeden dárek i rozbalit. Byly to klobásy a nebyly vůbec určené pro kočky! :D

Ale všechno a všichni to zvládli ve zdraví, což je hlavní.

Vám bych chtěla popřát, ať si Vánoce a vůbec celé tohle sváteční období užijete tak, jako naše koťata rozbalování dárků!

Únava po zdárně dokončené práci!
Aby tenhle článek nebyl jen takový kratičký, rozhodla jsem se vypůjčit si otázky vánočního tagu od Lišky :) A aby to byla větší sranda, dám vám sem pár fotek z mých Vánoc. Jsou z telefonu, takže často dost nekvalitní, ale o to víc jsou autentické.

1. Jaký je tvůj oblíbený vánoční film?

Těch je několik. Z pohádek nejvíce zbožňuju Pyšnou princeznu, nebo třeba Sůl nad zlato, Princeznu se zlatou hvězdou, všechny tyhle klasické staré pohádky. Ty nové mě moc nebaví, jsem asi konzerva. Z "obyčejných" vánočních filmů potom Láska nebeská, Sám doma (ale jen první díl), Pelíšky.

2. Oblíbená vánoční písnička?

I want a hippopotamus for Christmas. To je pecka, kterou si protě musíte zamilovat :D


3. Oblíbená vánoční barva?

Jsem všema deseti pro klasické Vánoce - červené, zelené, zlaté. Ne, že by podle toho vypadal náš stromeček - ten je barevný jako duha, máme totiž spoustu starých skleněných baněk, které jsou ve všech možných barvách a tvarech. Tradice prostě :)


4. Nejoblíbenější vánoční jídlo?

Cukroví!!! Jako forma života fungující na cukr jsem o svátcích ve svém živlu! Nejvíc perníčky a vanilkové rohlíčky. Na salát nebo řízky mě zas moc neužije.

Kočičí perníčky nesmí chybět.
5. Na Vánoce v pyžamu nebo elegantním oblečení?

Nepřeháníme to, ale že bychom šli k večeři v teplákách, tak to teda ne. Prostě slušně, lépe než obyčejně, ale žádné velké večerní :)

6. Oblíbený vánoční nápoj?

Jsem čajomilec a v zimě jedu na čajích více než normálně. Mám i několik vánočních směsí, ale tím pravým a jediným vánočním čajem je pro mě Dáta másala. Perníčkový čaj :)
Nepohrdnu ani punčem nebo různými horkými jablky, hruškami,... Nemusím svařák, ale miluju maminčin domácí vaječňák!

Když jsem si hrála na turistu ve vlastním městě :)
7. Oblíbená vánoční vůně?

Vůně pečícího se cukroví, vůně vánočního stromečku, jablek se skořicí. Vůně vosku a kostela. Vůně Vánoc, která vznikne smísením smažících se řízků, pečících se viných klobás, polévky, vanilkových svíček, stromečku a očekávání Ježíška.

8. Jaké štědrovečerní tradice dodržuješ?

Asi jedinou tradicí je, že s mamkou chodíme každý rok do našeho maličkého vesnického kostelíku na půlnoční. Není sice o půlnoci, ale v devět večer, ale to je právě důvod, proč tam chodíme. O půlnoci už míváme většinou...půlnoc.
Když jsem byla malá, pouštěli jsme lodičky ze skořápek od ořechů. jednou jsem myslím zkoušela i házet pantoflem, ale málem jsem u toho rozbila dveře.
Jednu tradici jsme založily s bráchou - každý musí dostat alespoň jedny ponožky! Čím šílenější, tím lepší!


9. Líčíš se nějak speciálně na Štědrý večer?

Nijak extrémně to nepřeháním, ale pustím uzdu třpytivým zlatým odstínům. Nenosím rtěnku, za chvíli by stejně byla pryč. Navíc mám už spoustu let na Štědrý den pravidelně rýmu jako trám, takže všechno korunuju červeným nosem. Asi jsem měla být Rudolf.

10. Speciální štědrovečerní manikúra?

Letos mám tmavočervený lak s vrstvou červených a zelených třpytek nahoře. Opět se držím těch klasických barev :)

11. Pečeš cukroví?

No jasan! S mamkou děláváme okolo 14 druhů. Než se začnete děsit - jsou to poloviční nebo i čtvrtinové dávky, takže je to velice rychle hotové a rozhodně nám to nezbývá. A vypadá to hezky na talíři.


12. Jaký typ baliče jsi - profík nebo amatér?

Jsem piplač. S každým dárkem se balím strašně dlouho, ač ve výsledku jsou všechny zabalené úplně jednoduše. Nejvíc nesnáším balení "měkkých dárků". To mi nikdy nešlo. Taky nemám ráda dárkové tašky, protože si myslím, že je fajn dát si s tím trošku práce, ne jen dárek hodit do tašky a hotovo. Na druhou stranu, kočky tašky milují!

Nedala se vyfotit ostře, tak řádila v papírech! :D
13. Dáváš si novoroční předsevzetí?

Ne. Nezvládám je plnit. Takové to tradiční - budu chodit cvičit, nebudu furt sedět u toho počítače, budu si každý den vařit teplou večeři, to není pro mě :D

14. Bílá nebo barevná světýlka na stromečku?

Na našem stromečku od vždycky byla, jsou a budou světýlka ve tvaru muchomůrek. Mají bílé nožičky a červené kloboučky a sedí na zeleném kolečku (jakože tráva). Byly na každém stromečku, který si pamatuju a když se nám asi před dvěma, třema lety rozbily, otravovala jsem tam dlouho, dokud se nekoupily nové, úplně stejné. Prostě, houbičky musí být! (Je to strašnýkýč, nikomu jinému z rodiny se nelíbí, ale prosadila jsem si je!)


15. Jaký byl nejlepší vánoční dárek, který jsi kdy dostala?

Každý dárek je nejlepší. Když jsem byla malá, nejraději jsem měla lego. Když jsem dostala zrcadlovku, kterou jsem strašně chtěla už hodně dlouho, tak jsem z toho radostí i plakala. Ale nejlepší dárek byly dva první díly Harryho Pottera, které jsem dostala k Vánocům před víc jak deseti lety. Tím u mě propukla "potterománie" a každý advent si všechny knížky čtu znovu. Už je umím skoro nazpaměť :)

Jaký byl váš Štědrý večer?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za krásný komentář!